CSR

CSR

Corporate social responsibility

Auxipress hecht veel belang aan maatschappelijke thema’s zoals het milieu en de economie. Daarom hebben wij ervoor gekozen om bepaalde initiatieven te nemen in het kader van een maatschappelijk verantwoorde bedrijfscultuur.

Deze bedrijfscultuur vertaalt zich in initiatieven zoals :

  • afvalverwerking.
  • het invoeren van een verantwoord aankoopbeleid.
  • het invoeren van telewerk en flexibele uren om het werk en gezin beter op elkaar af te stemmen.
  • permanente opleidingen voor het personeel.
  • bescherming en welzijn op het werk (ergonomie van de werkplekken, incentives, regelmatige interpersoonlijke communicatie).
  • zorgen voor technologische ontwikkelingen en vernieuwende producten.

Give-back

Onderwijs is de eerste hefboom voor toegang tot informatie en kennis, Auxipress steunt Unicef België als Bronze sponsor sinds 2013.
Auxipress ondersteunt de communicatiestrategie van UNICEF door middel van media monitoring en door het bestuderen van de media impact van verschillende sensibiliseringscampagnes. 

UNICEF, het Kinderfonds van de Verenigde Naties, zag het daglicht in 1946. Het is de grootste organisatie voor kinderen en hun rechten. UNICEF België is een stichting van openbaar nut en is actief in de drie gemeenschappen van België. 

Wij ondersteunen ook liefdadigheidsprojecten zoals Make a Wish, het Fonds Voor Hartchirurgie, de BrailleligaSida'SOS en Stars rallye Télévie.