Header navigation

Hoe gebruikers van sociale media omzetten in klanten met Social Audience Profiling?

Inzichten verkrijgen in uw mogelijke klanten of consumenten via mediaintelligentie is essentieel voor een gerichte en succesvolle marketing, net zoals voor de groei van uw bedrijf. Wat als we u zeggen dat u een stap verder kan gaan en inzichten omzet in kennis? Leer met Social Audience Profiling de gebruikers van sociale media beter kennen en zet ze om in klanten.

Van inzicht naar kennis

Het zal u wellicht niet verbazen dat mogelijke klanten en consumenten meer open en actief zijn op sociale media. Het ‘sociale’ aspect leidt immers tot minder obstakels, minder beperkingen, een makkelijkere en meer persoonlijke toegang tot een klantendienst, een product, een merk of zelfs groepen die dezelfde dienst of product bespreken. 

Hoe het ook zij, het gaat om consumenten, mensen, zij die geïnteresseerd zouden kunnen zijn in uw product of dienst. Hen beter leren kennen, zal u helpen om hen op een andere en betere manier te bereiken, met betere resultaten. Dit is waar mediaintelligentie een upgrade krijgt, met de toevoeging van Social Audience Profiling aan het pakket. 

Facebook-gebruikers kennen is uw publiek beter kennen

Volgens Statista* zijn er maandelijks 1,5 miljard actieve Facebook-gebruikers. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Social Audience Profiling zich richt op het meest actieve sociale medium. In België vertegenwoordigt Facebook 6,2 miljoen accounts: mensen die discussiëren, een product of dienst al dan niet leuk vinden. Het kan gaan om uw producten, gelijkaardige diensten of producten of die van uw concurrent.

Wanneer ze ingelogd zijn, genereren ze sociale interacties op basis waarvan een profiel kan worden opgesteld rekening houdende met een hele reeks criteria. Social Audience Profiling biedt een oplossing om die informatiebron te benutten en het profiel van klanten, potentiële klanten en concurrenten op Facebook beter te doorzien.

Hoe?

Social Audience Profiling maakt gebruik van een gepersonaliseerd en gebruiksvriendelijk dashboard op maat en biedt drie manieren om een te onderzoeken doelgroep te definiëren: ten eerste aan de hand van sociaal-demografische en psychografische criteria gecombineerd met geolokalisatie; vervolgens door het opladen van een bestaande klantendatabank om het profiel van de eigen gebruikers te onderzoeken; en tenslotte door analyse van profielen die de website hebben bezocht. 

Met behulp van de toepassing kan men zich verrassend snel vergelijken met concurrenten en ook een beperkt aantal van hun doelgroepprofielen inkijken. 

The perfect blend?

De tijd dat Facebook werd genegeerd als middel om dichter bij je publiek te komen, is zo goed als voorbij. We gaan van een tijdperk van digitale informatie naar een van digitale interactie, wat waardevolle informatie verschaft over klanten, prospecten en concurrenten. De kennis verkregen uit die specifieke inzichten brengt de sociale gebruikers dichter bij uw merk en omgekeerd. Mediaintelligentie, gecombineerd met Social Audience Profiling biedt u de kans om uw publiek beter te leren kennen. Nadien is het een kwestie van strategische verbetering en betere conversie.

Laat Auxipress u helpen om uw publiek beter te leren kennen.

 

 

 *http://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/