Header navigation

Vijf manieren om uw content marketing strategie te verbeteren

Content marketing heeft zich ontwikkeld van een traditionele uitdrukking naar een bijzonder opmerkelijk onderdeel van de marketingstrategie van bedrijven en organisaties van verschillende omvang. Scherpzinnige content marketeers hebben begrepen dat creatief en bruisend zijn omtrent content delivery uiterst belangrijk is. De marketeers dienen ook helder te zijn in hun marktstrategie.

Om zowel uw online publiek een duwtje te geven alsook uw bestaande en potentiële klanten te geven waar ze naar op zoek zijn, dient u hen erbij te betrekken door interessante inhoud aan te bieden. Hieronder vindt u enkele tips om uw inhoud en zijn levering te verbeteren en tegelijkertijd uw winst te bevorderen.

  • Denk verder dan een blog

Verwacht niet dat een blog op zijn eentje al uw content marketing ondernemingen zal doen slagen. Uw strategie mag zeker worden uitgebreid met behulp van e-books, infographics, online cursussen, vlogs, podcasts, om maar een paar te noemen. Deze voorbeelden zijn verschillende soorten inhoud die uw aanbod kunnen diversifiëren.

 

  • Denk goed na over het kostenplaatje

Content marketing is duur, ongeacht of u zelf tijd en energie steekt in de ontwikkeling ervan of uw content creation uitbesteedt. Het is bijgevolg aangeraden om uw gegevensanalyse zorgvuldig te bekijken. Besteed tijd, moeite en financiële middelen aan productieve strategieën. Indien u de productieve strategieën reeds kent, kan u deze zoveel mogelijk trachten te verbeteren.

  • Stel haalbare doelstellingen

Als u nog niet in staat bent om te bepalen wat u met uw content marketing wilt bereiken, wordt het onmogelijk iets uit uw content marketing campagnes te halen. Nadat u beslist hebt om uw aandacht te vestigen op bepaalde tools – bijvoorbeeld uw blog, website of YouTube account – moet u tijd nemen om uw gegevens te analyseren om zo een realistisch doel te kunnen stellen. 

Stel een doel dat uw tools bereikt moeten hebben na een vooraf bepaalde periode, bijvoorbeeld een jaar. Dit kan betrekking hebben tot het aantal volgers, de hoeveelheid ‘website traffic’ of het betrokkenheidsniveau. Op dat ogenblik kan u de jaarlijkse doelstellingen splitsen door maandelijkse mijlpalen in het leven te roepen.

Voorts kan u uitzoeken welke dagelijkse of wekelijkse handelingen kunnen helpen om deze mijlpalen te behalen. De doelen kunnen steeds worden bijgesteld. Uw doelen neerschrijven is de juiste stap naar succes. 

 

  • Diversifieer uw online marketing

Content marketing is het middel bij uitstek om uw business een boost te geven. Het kan leiden tot verbluffende resultaten. Desalniettemin zou het dwaas zijn om op maar één paard te wedden. Diversificatie is onontbeerlijk.

Tracht zoveel mogelijk merkbekendheid te verwerven. Probeer ook ‘traffic’, mogelijkheden en verkoop te genereren via verschillende platforms zoals sociale media, pay-per-click, emailmarketing, zoekmachineoptimalisatie, advertenties en dergelijke meer. Deze zijn bijkomende bronnen die men kan verkennen en gebruiken. Het voorkomt dat uw business stilvalt in het geval dat één van de tools helemaal verdort. 

Marketing wheel

  • Bouw een band op met uw publiek

De beste manier om tegemoet te komen aan de verwachtingen van uw doelpubliek bestaat erin een band met dat publiek op te bouwen. Vraag naar feedback, opmerkingen, meningen en suggesties. Leg de nadruk op de opmerkingen en vragen die u van uw publiek ontvangt.

Werkwijzen en gebruiken in verband met content marketing evolueren voortdurend. Het is dus cruciaal dat u flexibiliteit en openheid vertoont. Herbekijk af en toe uw content marketing-strategieën. Wijzig uw aanpak wanneer nodig. Door alle bovenvermelde tips in acht te nemen worden uw content marketing- strategieën optimaal benut.