Header navigation

Vier manieren om uw persberichten te optimaliseren

Een essentieel onderdeel in persdistributie is de mix van sociale interactie en de juiste optimalisatie. Die helpt de kans te vergroten dat uw nieuws hoog in de zoekresultaten verschijnt. De beginselen van het optimaliseren van persberichten, beter bekend als Search Engine Optimisation of SEO, veranderen constant aangezien mobiel gedrag, sociale media en de algoritmen van zoekmachines ook continu evolueren.

In dit artikel geven we u tips om uw persberichten te optimaliseren op een manier die niet enkel de lezer zal engageren en informeren, maar die u ook zal toelaten om waardevolle informatie te delen met uw doelpubliek.

Leer over ‘real-time’ gebruikersgedrag

Voor u een persbericht schrijft, is het een goed idee om te onderzoeken wat uw doelpubliek interessant zou vinden over uw nieuws. Zo zal u in staat zijn om boeiende persberichten op te stellen, die vaak gedeeld zullen worden op sociale media en een groot publiek kunnen bereiken.

Maak gebruik van algoritmes

Algoritmes van zoekmachines zijn vitaal voor een doeltreffend digitaal persbericht. Algoritmes maken gebruik van wiskundige vergelijkingen om de relevantie van uw verhaal te bepalen ten opzichte van een bepaalde zoekopdracht. Het doel van het algoritme is om in staat te zijn de juiste inhoud te koppelen aan een specifieke behoefte van de persoon die de zoekopdracht uitvoert.

Verbeter de opmaak

Een andere goede manier om uw persberichten te optimaliseren is om de opmaak ervan te verbeteren. Maak gebruik van tekstopmaak. U kan bijvoorbeeld tekst vet of cursief maken en opsommingstekens, korte titels en tussentitels gebruiken. Hierdoor kan uw publiek de tekst gemakkelijk lezen, en tegelijkertijd helpt het om uw SEO te verbeteren.

Zorg ervoor dat uw titels duidelijk en beknopt zijn, ongeveer 70 tekens lang. De eerste belangrijke prestatie-indicator voor een persbericht is dat uw doelpubliek aangemoedigd wordt om uw headline aan te klikken, de inhoud te lezen, te engageren en het nieuws te delen.

Ook al is het maar een van de factoren die de zichtbaarheid van uw persberichten bepalen, toch zijn titels en tussentitels vaak de doorslaggevende factor voor lezers om al dan niet door te klikken naar uw verhaal. Gebruik titels en tussentitels om de relevantie en het thema van uw verhaal te versterken. Zo kan u meer interesse wekken bij uw lezers, en kan u de klikfrequentie verhogen.

Voeg multimedia toe

Multimedia zoals foto’s en video’s toevoegen is ook een heel goede manier om niet alleen uw persberichten te optimaliseren, maar ook om ze levendiger te maken. U kan het logo van uw bedrijf erin verwerken om uw naambekendheid te verbeteren. Het is ook mogelijk om grafieken, diagrammen en links naar video’s toe te voegen. Uw inhoud weergeven met grafieken, foto’s, geluid en animaties, in plaats van enkel met tekst, is een geweldig idee. 

Door bovenvermelde tips te volgen zal u de kans verbeteren dat uw persberichten hoger gerangschikt zullen worden in Google, maar ook dat ze opgepikt worden door relevante nieuwspublicaties.

De volgende stap is om ervoor te zorgen dat u uw persaandacht opvolgt, zodat u waardevolle inzichten kan verkrijgen en deze omzetten in stappen die u kan uitvoeren om uw merk nog meer in de kijker te zetten. Auxipress kan u hierbij helpen, u kan contact opnemen met onze klantendienst om meer informatie te verkrijgen over hoe u waarde kan creëren uit uw persaandacht.